fbpx

O meditatie simpla, de numai 5 minute, te poate ajuta la diminuarea stresului atunci cand nu ai timp

O meditatie simpla, de numai 5 minute, te poate ajuta la diminuarea stresului atunci cand nu ai timp 2160 1350 Cristian
O meditatie simpla, de numai 5 minute, te poate ajuta la diminuarea stresului atunci cand nu ai timp

Meditația are multe beneficii minunate pentru gestionarea stresului. Unul dintre cele mai valoroase aspecte ale meditației este că poate construi rezistență în timp în fața stresului, dar poate ajuta și pe cineva să se simtă mai puțin stresat și în doar câteva minute, dacă este folosit ca instrument pentru a vă relaxa corpul și mintea. Te poate ajuta, de asemenea, să răspunzi provocărilor din viața ta mai relaxat și conștient, mai degrabă decât să reacționezi la provocările date de viață inconștient sau din frică. 

În ciuda numeroaselor beneficii ale meditației, poate fi o intimidant să o introduci ca practică. Poate surprinzător, mulți oameni nu încearcă meditația deoarece consideră că este dificil de practicat sau este eficientă doar cu sesiuni regulate și lungi. Acest lucru nu este adevărat. Meditația poate fi practicată în multe feluri, deci există aproape pentru fiecare individ și tip de personalitate una care să i se potrivească.

De exemplu, dacă ești o persoană căreia îi plac băile, o meditație în cadă poate fi un lucru perfect pentru următoarea baie; cei cărora le place să se deplaseze pot prefera o meditație pe jos.

Cu toate că practica meditației aduce cele mai mari beneficii în timp, se întâmplă și ca doar cinci minute de meditație pot aduce o diminuare rapidă a stresului. Așadar, dacă ai la dispoziție doar cinci minute pentru meditație, iată cum să le faci să conteze:

Pași pentru o meditație rapidă

Ia-ți câteva minute doar pentru tine.

Setează un cronometru pentru cinci minute, astfel încât să te relaxezi și să nu îți faci griji că rămâi în meditație pentru „prea mult timp”, lipsind de la activitățile zilnice.

Relaxează-ți corpul

Închide doar ochii și relaxează-te. Ia câteva respirații profunde din diafragmă și eliberează tensiunea din corp.

Concentrează-te pe o respirație în cinci pași:

  1. Inspiră ușor din burtă
  2. Apoi în coaste
  3. Apoi în piept
  4. Sus în vârful capului
  5. Apoi, ține puțin respirația

Inversează acest proces pe expirație numărând până la cinci, expirând din vârful capului, piept, coaste, burtă, făcând o pauză pe ultimul suflu din corp și apoi începe din nou.

Încearcă să vizualizezi tensiunea părăsind corpul din cap până la picioare, fie imaginându-ți că stresul se scurge literalmente prin vârful degetelor de la picioare, ieșind din corpul tău cu fiecare respirație sau pur și simplu că se topește. Concentrarea asupra respirației în timp ce îți imaginezi că eliberezi stresul și tensiunea te ajută să rămâi concentrat pe ceva, în timp ce beneficiezi de pe urma puternicei respirații profunde.  

Concentrează-ți mintea

Când încerci să îți eliberezi mintea de gânduri, în loc să te concentrezi pe „a gândi la nimic”, concentrează-te pe „a fi”, iar atunci când gândurile apr în minte, recunoaște-le și lasă-le să se disipe, întorcându-ți din nou atenția la momentul prezent. Dacă te concentrați asupra cât de bine faceți acest lucru, acesta devine obiectul atenției. Dacă accepți că aducerea minții în mod constant la momentul prezent este meditația, va fi mult mai ușor să vă păstrați mintea liniștită. 

Continuă

Continuă acest lucru timp de cinci minute și revino la ziua ta simțindu-te mai relaxat și reîmprospătat. Pur și simplu concentrați-vă asupra senzațiilor pe care le simți în corp, concentrează-te asupra respirației sau concentrează-te eliberarea de gânduri. Practică această meditație în mod regulat și ar trebui să te simți mai puțin stresat în general.

Câteva sfaturi
  • Asigură-te că te afli într-o poziție confortabilă; micile neplăceri , cum ar fi hainele incomode sau o poziție ciudata de șezut pot fi o distragere de la meditație.
  • Nu vă concentrați prea mult asupra faptului că „o faceți corect” sau nu. (Acest fapt poate face meditația mai stresantă) Gândurile pot veni adesea în mintea ta; procesul de readucere a atenției la momentul prezent este cel care vine cu toate beneficiile.
  • Muzica de meditație sau utilizarea aromaterapiei îți pot îmbunătăți practica. Nu sunt necesare, dar pot îmbogăți experienței ta, dacă le poți încorpora în mod convenabil.
  • Meditația a fost folosită atât pentru calmarea pe termen scurt (vă poate inversa răspunsul la stres destul de rapid), cât și pentru rezistența pe termen lung în fața stresului (practica regulată te poate ajuta să devii mai puțin reactiv la stres), astfel încât meditația frecventă este un instrument minunat și eficient de gestionare a stresului.
  • Pentru cele mai bune rezultate, încearcă să programezi sesiuni de meditație mai lungi (cum ar fi 20 de minute sau mai mult) de câteva ori pe săptămână. Astfel, vei avea mai multă experiență cu meditația în general, iar aceste sesiuni de 5 minute vor avea un impact mai mare atunci când ai nevoie de ele, iar timpul este o problemă.

 

Leave a Reply