fbpx
Ce este un bazin de privare senzorială (bazin de izolare)? Un bazin de privare senzorială, numit și bazin de plutire, este folosit pentru Terapia prin Privare Senzoriala R.E.S.T. (restricted environmental stimulation therapy) sau Floating. Este un bazin izolat fonic și luminos, plin cu o soluție de aproximativ 25 cm ce conține 500 kg de sare Epsom. Primul bazin a fost creat in 1954 de John C. Lilly, un medic și neurocercetător american. El l-a inventat
Uncategorized
Terapia prin Plutire și Răspunsul la relaxare. Inventată de Dr. John C. Lilly, Plutirea – REST (Restricted Environmental Stimulation Technique) este o metodă ce implică suspendarea într-o soluție încălzită la temperatura pielii, formată din 800 litri de apă și 500 kg de sare Epsom, fără stimuli externi. Practica poate aduce o multitudine de beneficii, ce includ reducerea stresului și a durerilor cronice. De fapt, cuvântul Plutire devine încetul cu încetul sinonim cu relaxare și, conform
Uncategorized
Răspunsul la relaxare ca ajutor în reducerea stresului Contrar răspunsului la stres, răspunsul de relaxare apare atunci când corpul nu mai este perceput ca fiind în pericol și funcționarea sistemului nervos autonom revine la normal. Simplu spus, răspunsul la relaxare este opusul răspunsului la stres al corpului tău – butonul de la care se poate opri tendința lui către ‘luptă sau fugi”. Cum se întâmplă răspunsul la relaxare În timpul răspunsului la relaxare, corpul se
Uncategorized
O meditatie simpla, de numai 5 minute, te poate ajuta la diminuarea stresului atunci cand nu ai timp Meditația are multe beneficii minunate pentru gestionarea stresului. Unul dintre cele mai valoroase aspecte ale meditației este că poate construi rezistență în timp în fața stresului, dar poate ajuta și pe cineva să se simtă mai puțin stresat și în doar câteva minute, dacă este folosit ca instrument pentru a vă relaxa corpul și mintea. Te poate
Uncategorized
Cum să practici relaxarea musculară progresivă Relaxarea musculară progresivă (RMP) este o tehnică de reducere a anxietății introdusă prima dată de medicul american Edmund Jacobson în anii 1930. Tehnica implică alternarea tensiunii și relaxării în toate grupele musculare majore ale corpului. Dacă suferi de tulburare de anxietate socială, mușchii tăi.. sunt probabil destul de des tensionați. Practicând RMP, vei afla cum se simte diferit un mușchi relaxat față de un mușchi tensionat. Relaxarea progresivă a
Uncategorized
Cum să reduci stresul cu exerciții de respirație Exercițiile de respirație oferă o modalitate extrem de simplă, eficientă și convenabilă de a calma stresul și de a inversa răspunsul la stres, reducând efectele sale negative. Există avantaje certe ale exercițiilor de respirație. În timp ce respirația simplă diafragmatică poate oferi relaxare și o ameliorare a stresului, există mai multe tipuri diferite de exerciții de respirație ce merită încercate, fiecare cu propriile sale avantaje. Iată mai
Uncategorized
Beneficiile Yoga pentru managementul stresului Datând de peste 5.000 de ani, yoga este considerată de mulți drept cea mai veche practică de dezvoltare personală. Metoda clasică yoga include discipline etice, posturi fizice, controlul respirației și meditație. În mod tradițional, o practică estică, acum devine din ce în ce mai populară și în Occident.  Multe studii au descoperit că a practica puțină yoga dimineața, noaptea sau chiar la o pauză de prânz, poate minimiza stresul și
Uncategorized
Despre Burnout – preventie si tratare Dacă stresul constant te face să te simți neajutorat, deziluzionat și complet epuizat, s-ar putea să fii aproape de burnout. Află ce poți face pentru a îți recăpăta echilibrul și a te simți din nou optimist și plin de speranță.  Ce este burnout-ul? Burnout-ul este o stare de epuizare emoțională, fizică și mentală, cauzată de stresul excesiv și prelungit. Apare atunci când te simți copleșit, drenat emoțional și incapabil
Uncategorized
Terapia prin privare senzorială sau terapia prin plutire devine din ce în ce mai cunoscută ca o terapie alternativă ce ne poate ajuta  să reducem stresul, să diminuăm durerile cronice și, în general, să fim mai pozitivi și prezenți în viețile noastre. Ceea ce nu știi, probabil, despre privarea senzorială este că fost inventată acum aproape 70 de ani. Mai exact, în anul 1954, neurocercetătorul și psihanalistul John C. Lilly, a inventat primul bazin de
Uncategorized
Terapia prin Plutire si beneficiile ei: Stiinta din spatele Bazinului de Privare Senzoriala. Fie ca ne referim la bazine de privare senzoriala, bazine de plutire sau, pur si simplu, plutire, terapia prin privare senzoriala (R.E.S.T. – restricted environmental stimuli technique) reduce stimulul exterior pana aproape de zero, (vazul, auzul, mirosul si simtul tactil), avand o reputatie de tratament alternativ natural pentru multe afectiuni, fizice sau psihice. Cei care plutesc raporteaza printre beneficii vindecarea insomniilor si
Terapia prin Plutire

Leave a Reply