fbpx

Beneficiile terapiei prin plutire

O abordare holistică

Beneficii pentru minte și corp

În mediul cu gravitație aproape de zero din bazinul de plutire nu se mai simte presiunea ce apasă în mod constant pe mușchi, oase și ligamente. Lucrul acesta îmbunătățește radical circulația și permite corpului să se vindece și optimizeze. Cercetările arată ca plutirea reduce considerabil presiunea arterială și ritmul cardiac și, în același timp scade nivelul cortizolului, principalul hormon responsabil de stres.

Plutirea are, de asemenea, efecte puternice și asupra​ creierului. Reducerea stimulilor externi permite undelor cerebrale să încetinească până ating starea theta. Aceasta este starea în care creierul tău se află înainte sa adormi și în meditațiile adânci. Vine, de obicei, împreună cu imagini vii, foarte clare, gânduri creative, inspirații spontane sau sentimente de fericire; fapt datorat producției de endorfine.

Oricum ai folosi plutirea, ca unealtă pentru reducerea stresului și relaxare, odihnă și recuperare, sau meditație, există o gamă largă de beneficii greu de găsit oriunde în altă parte. Iar atunci când o poți face în mod regulat și când poți construi o practică din ea, starea ta normală poate deveni una de productivitate, creativitate, calmă și conștientă.

Beneficii pentru mintea și corpul tău:

  • Alină stresul, anxietatea și depresia
  • Ameliorează durerile și grăbește recuperarea
  • Stimulează creativitatea și învățarea
  • Îmbunătățește circulația și reduce presiunea arteriala
  • Adâncește practica meditativă
  • Îmbunătățește bunăstarea mentală și spirituală
  • Întărește sistemul imunitar
  • Calmează durerile cronice cauzate de fibromialgie, artrită, durerile spatelui și gâtului, inflamațiile și tendinitele
  • Îmbunătățește performanțele atletice
  • Diminuează tensiunile musculare cauzate de stresul zilnic și de statul jos prelungit
  • Reduce oboseala cauzată de insomnie și diferențele de fus orar
  • Promovează calmul total și relaxarea pașnică

Beneficial effects of treatment with sensory isolation in flotation-tank as a preventive health-care intervention – a randomized controlled pilot trial

  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4219027/

Promising effects of treatment with flotation-REST (restricted environmental stimulation technique) as an intervention for generalized anxiety disorder (GAD): a randomized controlled pilot trial

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4807536/

Effects of flotation-REST on muscle tension pain.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11854763

Examining the short-term anxiolytic and antidepressant effect of Floatation-REST

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5796691/

Predicting Psychotic-Like Experiences during Sensory Deprivation

https://www.hindawi.com/journals/bmri/2015/439379/

Effects of Flotation REST on Range of Motion, Grip Strength and Pain in Rheumatoid Arthritics

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-1-4684-8583-7_31#page-1

The Acute Effects of Flotation Restricted Environmental Stimulation Technique on Recovery From Maximal Eccentric Exercise

https://journals.lww.com/nsca-jscr/Fulltext/2013/12000/The_Acute_Effects_of_Flotation_Restricted.30.aspx

What is the Lived Experience of Floatation-REST?

https://www.researchgate.net/publication/325176720_What_is_the_Lived_Experience_of_Floatation-REST

Flotation restricted environmental stimulation therapy and napping on mood state and muscle soreness in elite athletes: A novel recovery strategy?

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2211266916300147

Preventing Sick-leave for Sufferers of High Stress-load and Burnout Syndrome: A Pilot Study Combining Psychotherapy and the Flotation tank

https://www.ijpsy.com/volumen11/num2/299/preventing-sick-leave-for-sufferers-of-high-EN.pdf

Creativity enhancement through flotation isolation

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0272494405800817