fbpx
Monthly Archives :

decembrie 2020

Un an nou, un nou tu.

Un an nou, un nou tu. 1080 675 Cristian

Un an nou, un nou tu.

Vine luna ianuarie, abonamentele la sala de sport încep să se înmulțească în timp ce oamenii își reiau rutinele pentru detoxifiere și cele de exerciții post-vacanță. Blogurile de sănătate văd un salt în implicarea comunitățiilor lor, companiile de wellness au o creștere a vânzărilor și o viață sănătoasă pare să fie o rezoluție pe lista aproape tuturor.

Anul Nou are o anumită energie, pur și simplu te face să vrei să renunți la acele obiceiuri proaste și să le înlocuiești cu alegeri mai sănătoase. Ne face să ne gândim la un nou început și să lăsăm trecutului lucrurile care credem că nu ar trebui să mai facă parte din viețile noastre. Cred că pentru a ne păstra angajamentul față de obiectivele noastre de sănătate pe termen lung, trebuie să ne organizăm, să ne acordăm timp pentru relaxare și să ne recompensăm atunci când ne îndeplinim unul dintre obiectivele noastre. O metodă simplă și eficientă pe care o folosesc pentru a mă pregăti înainte de 1 ianuarie este crearea unei liste cu toate lucrurile pe care vreau să le realizez într-o zi, săptămână și lună. Lista mea de anul acesta arată, mai mult sau mai puțin, cam așa:

Zilnic

  • Beau sucuri verzi
  • Meditez
  • Practic yoga sau exerciții fizice moderate

Săptămânal

  • Fac o mică drumeție sau plimbare în natură
  • Învăț ceva nou
  • Încerc o rețetă nouă

Lunar

  • Plutesc într-un bazin de privare senzorială
  • Fac voluntariat
  • Citesc minim o carte

Oamenii din toate colțurile lumii își fac liste cu rezoluțiile lor pentru noul an, dar ce se întâmplă după nici 90 de zile? Sunt aceste rezoluții îndeplinite cu același grad de angajament și entuziasm sau deja le-am abandonat și ne-am întors la vechile obiceiuri? Angajamentul față de a avea grijă de sine nu este mereu cel mai ușor lucru de prioritizat, dar dacă rămânem cu el și dorim cu adevărat să creăm o schimbare în viața noastră, putem.

Terapia prin plutire a fost unul dintre experiențele importante care au venit în viața mea și a creat o bază pentru rutina mea de îngrijire personală. A ajuns la mine întâmplător (sau nu) și a fost un instrument important în înțelegerea unui adevăr simplu: nu pot avea grijă de alți oameni dacă nu am de mine întâi și nu pot oferi iubire și acceptare dacă nu le canalizez mai întâi către mine însumi. 

Nu am găsit multe lucruri care să se apropie de privarea senzorială când mă gândesc la relaxarea minții și a corpului. Terapia prin plutire și meditația au fost doua dintre uneltele cele mai importante pentru introspecție și propria-mi cunoaștere a minții.

Indiferent care sunt obiectivele tale pentru 2021, acordă-ți timp să te odihnești și să-ți vindeci corpul. Avem nevoie de asta mai mult decât mulți dintre noi ar dori să recunoască.

Fiecare zi ne oferă șansa de a ne reinventa iar trecerea într-un nou an este un moment cum nu se poate mai propice. A îți acorda timp pentru propria bunăstare fizică și mentală este una dintre cele mai bune rezoluții pe care le poți face.

 

Un dar plutitor

Un dar plutitor 1080 675 Cristian
Un dar plutitor

A venit, după un 2020 bulversant, și decembrie. Cu toate schimbările de până acum, constantă a rămas asocierea dintre decembrie, sărbătoare și daruri. Așa se face că, în perioada asta, toți suntem concentrați pe găsirea cadourilor perfecte pentru cei dragi, acele daruri care să estompeze haosul adus de 2020. Daruri care pot fi atât utile, cât și relaxante sau inedite. Un astfel de dar, cu beneficii pe termen lung pentru starea de bine a persoanelor dragi nouă poate fi un pachet de sesiuni de terapie prin plutire.

Chiar dacă un concept destul de nou în zona de wellness din România, terapia prin plutire, cunoscută și ca terapie prin privare senzorială, începe să prindă tot mai multă popularitate. Aceasta are în spate studii care aprofundează înțelegerea efectelor terapiei prin plutire asupra calității vieții, precum și efectele asupra unor organe și sisteme-cheie din corpul uman, cum ar fi cel nervos, endocrin sau muscular. 

Terapia prin plutire a demonstrat până-n prezent efecte semnificative în reducerea nivelurilor de anxietate, oboseală, insomnie și tensiune musculară, fiind un cadou ideal pentru acei prieteni mereu stresați de câte ceva. Aceasta poate fi atât un pretext pentru deconectarea totală, chiar dacă temporară (pe parcursul unei ședințe de terapie prin plutire orice alți stimuli sunt eliminați din preajma persoanei) de la sursele de stress, cât și un posibil adjuvant pentru problemele cu care persoana se confruntă.

Un alt plus pe care terapia prin plutire îl are este lipsa contraindicațiilor și a efectelor adverse, singurele excepții fiind copiii de vârste foarte mici care, din motive de siguranță, pot pluti doar alături de instructor sau de părintele lor. Acest avantaj își are rădăcinile în însuși modul în care decurge o ședință de terapie prin plutire: persoana intră în camera de plutire, unde o așteaptă un bazin în forma corpului uman, cu soluție salină la temperatura corpului. Luminile și muzică ambientală, oricum la niveluri reduse, pot fie să fie reduse la intensități foarte mici, fie să fie oprite total, acest lucru fiind la latitudinea persoanei care plutește.

Acest tip de terapie a avut rezultate foarte bune pentru persoanele cu probleme musculare, inclusiv sportivi de performanță care au suferit accidentări, persoanele care au vrut să își amplifice creativitatea, dar și pentru cei care au vrut doar să elimine din stres (este, de altfel, demonstrat că o ședință de terapie prin plutire reduce considerabil nivelul de cortizol din organism).

Vedem astfel că, pentru persoanele care vor să se rupă de stresul cotidian, dar să încerce, totuși, ceva nou, un pachet de ședințe de terapie prin plutire poate fi cadoul ideal. Cu baze științifice și rezultate dovedite, mai original decât o simplă zi la spa, terapia prin plutire este acel gen de dar de care persoana va beneficia și după ședințele respective, bucurându-se de o calitate a vieții crescute și, de ce nu, poate de un nou hobby. Anul ăsta fă-le un cadou mai altfel celor dragi, și ajută-i să se simtă mai bine.

Poți vedea oferta noastră pentru ședințe de plutire și masaj pe urmatorul link.

Undele cerebrale Theta și Terapia prin plutire

Undele cerebrale Theta și Terapia prin plutire 1080 675 Cristian
Undele cerebrale Theta și Terapia prin plutire

Dacă știți pe cineva care plutește frecvent, îl puteți auzi des referindu-se la undele cerebrale theta. Dar ce exact sunt undele theta? Sunt bune sau rele? De ce le dorim? Și ce știm cu adevărat despre efectul plutirii regulate asupra stării noastre mentale? Ne mândrim cu faptul că oferim terapia prin plutire (sau privare senzorială) la centrul nostru – așa că hai să aruncăm o privire asupra științei din spatele acestui fenomen.

Ce sunt undele cerebrale?

În primul rând, ce sunt undele cerebrale? Neuronii din creierul nostru produc în mod constant modele oscilante de energie electrică, care pot fi măsurate cu ceea ce se numește „EEG” (electroencefalogramă). Măsurarea se face prin intermediul unor electrozi mici așezați pe scalp pentru a măsura frecvența și amplitudinea acestui model electric. Oamenii de știință au creat patru categorii de bază pentru principalele tipuri de unde cerebrale pe care le producem.

  1. Undele beta: 14-40HZ

Cele mai „normale” unde cerebrale pe care le producem în timpul zilei. Creierul nostru se află într-un model de undă beta atunci când gândim, rezolvăm probleme și desfășurăm activități pe tot parcursul zilei.

  1. Undele alfa: 9-13HZ

Doar puțin mai lente decât undele beta, undele alfa sunt experimentate în stări de flow, momente de pace sau reflecție. Acestea sunt de obicei experimentate în timpul activității de relaxare preferate.

  1. Undele Theta: 5-8HZ

Încetinind mai mult, undele Theta sunt observate chiar înainte de a adormi sau imediat după trezire. Modelul undelor cerebrale theta este asociat cu stări de visare lucidă, creativitate, meditație și reverie.

  1. Undele Delta: 1-4 HZ

Încetinind aproape de tot, undele delta sunt produse numai în timpul somnului profund.

Gândește-te puțin la sentimentul exact din momentul în care începi să dormi sau când te trezești dimineața și încă nu gândești în mod complet conștient. Aceasta este starea theta. Dacă îți poți aminti ceva din aceste momente, uneori experimentezi imagini vii (numite imagini hipnagogice) și un fel de deschidere în care te gândești la lucruri la care de obicei nu te gândești. Acestea sunt gândurile tale inconștiente care intră în experiența ta conștientă, motiv pentru care le poți aminti.

Oamenii de știință au observat, de asemenea, că stările theta sunt atinse de călugării budiști în timpul meditației zen, dar numai de practicienii cu experiență, după perioade lungi de timp. În bazinul de plutire se accesează aceasta stare Theta, ușor evaziva, mult mai rapid, de multe ori chiar în prima ședință.

Cercetările despre plutire existente și recente au demonstrat că indivizii produc unde theta în bazinul de plutire și fără să aibă mulții ani de experiență în meditație necesari. Știința nu a răspuns încă exact la întrebarea de ce terapia prin plutire ne ajută să atingem atât de ușor această stare, dar este ușor să vedem cum un mediu liniștit, fără distrageri, fără gravitație, poate ajuta creierul nostru să ajungă la o stare profundă de relaxare. 

 

Care sunt beneficiile și de ce contează?

Deci, ce este atât de bun la undele theta? Ei bine, s-a constatat că starea theta este asociată cu sentimente de bunăstare, creativitate, relații îmbunătățite, aptitudine socială, stres scăzut și reducerea altor emoții negative, cum ar fi furia. La fel, undele theta sunt asociate cu scăderea riscului apariției unor boli precum cele de inimă sau a riscului de accident vascular cerebral, dar și cu o ameliorare a simptomelor unor tulburări mentale, cum ar fi depresia și anxietatea.

De ce? Acest lucru se datorează faptului că starea theta permite creșterea producției de neurotransmițători pozitivi, cum ar fi endorfinele și reduce producția de neurotransmițători legați de stres, cum ar fi adrenalina și cortizolul.

 

A fi în „theta” nu se simte doar bine; știința a dezvăluit legături puternice între undele theta și modul în care învățăm și formăm amintiri, în special amintiri personale. Acest lucru poate explica legăturile găsite între terapia prin privare senzorială și învățare (super învățare) sau de ce mulți indivizi povestesc că retrăiesc amintiri din copilărie cu detalii foarte vii.

În timp ce sunt necesare cercetări suplimentare cu privire la undele cerebrale și terapia prin plutire pentru a afla mai multe despre acest fenomen, este ușor de văzut de ce plutirea a funcționat pentru atât de mulți oameni ce doresc să aducă pace și bunăstare în viața lor. Mai simplu spus, atunci când plutim, creierul nostru este capabil să încetinească și să atingă un nivel profund de calm, care poate fi dificil de replicat în viața de zi cu zi.