fbpx

Știința din spatele Terapiei Prin Plutire

Știința din spatele Terapiei Prin Plutire

Știința din spatele Terapiei Prin Plutire 1080 720 Cristian
Știința din spatele Terapiei Prin Plutire

Prin procesul de privare senzorială, Dr. John C. Lilly a descoperit că în timpul plutirii creierul nu intră într-o stare pasivă, de somn – așa cum sugerau principalele teorii ale vremii – ci, dimpotrivă, mintea devine mai activă în procesele imaginative și în cele de soluționare a problemelor.

Este estimat că până la 90% din activitatea creierului nostru derivă din stimuli de natură externă, proveniți din mediul înconjurător cotidian. Gravitația, simțul tactil, lumina, și sunetul afectează mușchii, sistemul nervos și organele corpului. Prin plutire, însă, acești stimuli externi sunt blocați, practica ne permite astfel să ne bucurăm de o relaxare senzorială completă.

Această lipsă de stimulare a sistemului nervos declanșează o reacție cunoscută sub numele de ‘activare parasimpatică’, prin care tensiunea musculară, tensiunea arterială, pulsul și consumul oxigenului sunt reduse drastic. Mai mult, numărul hormonilor cauzatori de stres este redus substanțial și este înlocuit de endorfine.

Aceste efecte, aparent subtile, pe care plutirea le are asupra minții și organismului, pot contribui major la dezvoltarea controlului emoțional și al unei stări generale de bine. Emoții negative, precum și alte obiceiuri sau chiar vicii nedorite par să se ‘dizolve’ în bazinul de plutire, odată cu orice încordare de natură fizică. Există nenumărate cazuri care dovedesc că fumatul, alcoolismul sau probleme de menținere a greutății pot fi reduse sau chiar depășite – uneori cu rezultate surprinzător de imediate. Studiile arată că tiparele comportamental compulsive, precum cele de mai sus, sunt rezultante ale nivelurilor scăzute de endorfine din corp. Conform experților de la Institutul Național de Medicina Mintală al Statelor Unite, bazinul de plutire, sau privare senzorială, este “singura metodă dovedită prin intermediul studiilor controlate ca fiind eficientă pe termen îndelungat.”

În starea Theta, la care prin plutire se ajunge mult mai ușor, experimentezi un acces mai ușor și un control mai bun asupra proceselor mentale subconstiente ale minții tale. 

Studiile au arătat, de asemenea, ca activitatea cerebrală din timpul plutirii este aproape identică cu stările de conștiință extinsă trăite de călugării budiști în timpul meditației. Ritmul societății Vestice nu permite multora dintre noi, iar unii oameni chiar nu sunt dispuși să petreacă douăzeci de ani studiind practica meditației pentru a genera frecvențele Theta după voie, ajută astfel să luăm la cunoștință testele Universității din Colorado și a Texas A&M care au dovedit că prin plutire nivelurile undelor Theta cresc considerabil. Practicanții reușesc foarte rapid să intre în starea Theta și să rămână treji și conștienți de imaginile vii și de gândurile creative manifestate în minte. Chiar și după ieșirea din bazinul de plutire, aceștia continuă să producă unde Theta de stimulare creativă.

Plutirea ajută și la crearea unei punți între emisfera stângă și cea dreaptă a creierului, ce poate explica o luciditate crescută a viselor atât în timpul plutirii, cât și după.

Dacă doriți să citiți câteva studii interesante despre privarea senzorială o puteți face la următorul link:

http://hailthefloaters.pbworks.com/w/page/14876839/FloatResearch

Leave a Reply