fbpx

Privarea senzoriala ca practica

Privarea senzoriala ca practica

Privarea senzoriala ca practica 800 800 Cristian
Privarea senzoriala ca practica

 

Ca plutitor, am o practica relativ indelungata a deprivarii senzoriale. Este unul dintre principalele motive pentru care lucrez la un centru de plutire. Sunt intrebat des de catre clientii nostri “Cat de des ar trebui sa plutesc?” si “Cat de des plutesti tu?”. Din experienta mea, efectele plutirii frecvente sunt cumulative. Cu cat intri mai des in bazinul de plutire cu atat vei scoate mai mult din experienta. Pentru majoritatea, beneficiile psihologice ale plutirii se mentin pana la o saptamana dupa sedinta. Intrebarea despre cat de des sa plutesti este strict legata de ceea ce cauti. Din acest punct de vedere, vad privarea senzoriala ca o practica. Este o practica asa cum si yoga sau mindfulness sunt practici. Privarea senzoriala infloreste din intentionalitate; bazinul de plutire este o unealta pentru corp, minte si spirit. Pe masura ce asteptarile sunt lasate la o parte, intelegerea izvoraste din apa si din minte.

Despre practica deprivarii senzoriale

Practica plutirii este despre a crea o relatie cu tine insuti intr-un mediu eliberat de stimulii externi. Bazinul de plutire te aseaza cu blandete in “aici si acum”. Esti tu si lumea ta interioara in momentul prezent. Stransura stresului, a durerilor si anxietatilor este slabita si o energie noua curge prin tine intr-un mediu construit pentru relaxare completa. In acest spatiu, calatoria ta se desfasoara organic. Sunt drumuri ce duc catre creativitate si sunt drumuri ce ne duc prin locuri dureroase. Sunt si drumuri catre recuperare optima si performante inalte. Si, mai adanc de atat, sunt drumuri ce exploreaza spatiul liminal dintre vis si realitate, dintre veghe si somn. Angajamentul tau catre o practica iti creaza drumul, calatoria. Este despre a intra in bazin cu consecventa si cu intentie.

Explorandu-ti practica

Pe masura ce practica ta se va dezvolta, vei gasi ce functioneaza cel mai bine pentru tine si pentru nevoile tale. Preferi sa plutesti dimineata si sa iti mentii starea after-glow pentru tot restul zilei? In schimb, plutirea in timpul serii te poate ajuta sa te eliberezi de evenimentele din zi. Practica ta de privare senzoriala iti este unica si personala. Pentru unii, sa scrie in jurnal inainte si dupa sesiune le adauga o valoare remarcabila experientei. Pentru altii, sa combine modalitati, cum ar fi masajul, yoga, exercitii, etc. inainte sau dupa sedinta le imbogateste sinergic pe amandoua. Pe masura ce calea ti se dezvaluie, bucura-te de calatorie, de acest proces de a intelege relatia cu tine insuti. Lafaie-te in introspectie. Invatand sa folosesti bazinul de plutire ca un instrument, iti distilezi esenta. Calea iti este pregatita, tu esti?

 

Practica mea a deprivarii senzoriale

In ultimii trei ani, am explorat o varitate de aplicatii pe care bazinul de plutire le are de oferit. Plutesc minimum o data pe saptamana. Asta este modul de mentenanta. Imi confera usurarea de stres si regenerarea de care corpul si mintea mea au nevoie. Au fost momente in viata in care am plutit in fiecare zi, dar acum simt nevoia sa o fac de 3-4 ori pe saptamana. Plutitul zilnic este transformational. Apa germineaza semintele sufletului. Plutitul zilnic este dinamic si puternic dar are nevoie de dedicatie, ca orice practica. Crearea unei practici a plutirii a fost nepretuita. Mi-a adancit practica meditativa. M-a ajutat sa inteleg unde retin stresul in corp si cum sa il eliberez. Calatoria mea imi sporeste creativitatea, imi confera o imagine intima a vietii mele si motivatia sa o imbunatatesc. Experienta deprivarii senzoriale este parte integranta a vietii mele si a devenit parte din calatorie.

 

Despre autor: Joshua Weaver lucreaza la centrul de plutire Isolate, din Colorado, SUA. In ultimii trei ani a petrecut cateva sute de ore plutind. Este fondatorul siteului Tankism, dedicat explorarii aplicatiilor terapiei prin plutire.

 

Articolul este tradus in limba romana de Budaca Cristian. Il gasiti integral, in limba engleza, la adresa: http://www.isolatefc.com/press/sensory-deprivation-practice/

 

Leave a Reply